Header image header image 2  
Inga Schorowska
 
 
 
 

SOMA - YOGA
Soma yoga (Somayog) jest innowacyjną metodą łączącą starożytną praktykę hatha yogi i wiodące techniki współczesne, takie jak Somatics, metoda McKenzie, Technika Alexandra. Praktyka polega na prostych ćwiczeniach, wykonywalnych dla każdego, z maksymalną uwagą i szacunkiem do ograniczeń ciała, lecz w atmosferze zabawy, bez współzawodnictwa i stresu. Ma na celu przywrócenie kontaktu z własnym ciałem, co odnosi się nie tylko do wymiaru fizycznego, ale oddziałuje również na emocje i pracę umysłu. Poprzez lepszy kontakt z ciałem bardzo szybko usprawniamy jego działanie, przekraczamy dotychczasowe ograniczenia zdrowotne i bardzo szybko osiągamy znaczącą poprawę ruchomości w stawach, wzrost siły mięśniowej i przede wszystkim zmieniamy szkodliwe nawyki ruchowe i mentalne na takie, które nam służą. Uczymy się również, co bardzo istotne, czerpać radość z używania swojego ciała i swobodnego bycia sobą. Soma yoga rozwija wrażliwość sensoryczną
i kształtuje umiejętność odczuwania i kontroli wybranych mięśni lub grup mięśniowych, inicjując podróż w doznania własnego ciała i siebie jako całości, która zaczyna się w sferze fizycznej, a kontynuuje w wymiarze emocjonalnym, mentalnym i duchowym.

Ćwiczenia soma yogi są szczególnie wskazane dla osób z ograniczeniami ruchowymi, z przewlekłymi schorzeniami układu ruchu i nerwowego oraz osób starszych, które nie są w stanie uczestniczyc w klasycznym programie hatha yogi lub innych zajęciach ruchowych.
Przez delikatną stymulację mięsni i układu nerwowego możliwe jest bezbolesne odzyskanie sprawnosci całkowicie lub w dużym stopniu.
Osoby w pełni sprawne również skorzystają z zajęć soma yogi, mają bowiem szansę pracować z zaniedbywanymi zwykle grupami mięśni i ukształtować piękne ciało, poruszające się z gracją i radością.

 
 

 

 
design: kristinn® 2007